Starsi mieszkańcy Katowic pamiętają z pewnością, jak trudny był przejazd ul. Armii Krajowej, zanim powstał wiadukt kolejowy obok stacji w Piotrowicach. To wkrótce czeka kierowców samochodów i pasażerów autobusów na ul. Jankego.

Starsi mieszkańcy Katowic pamiętają z pewnością, jak trudny był przejazd ul. Armii Krajowej, zanim powstał wiadukt kolejowy obok stacji w Piotrowicach. To wkrótce czeka kierowców samochodów i pasażerów autobusów na ul. Jankego.

1 grudnia 2019 Wyłącz przez administrator

***
Wszystkie nasze informacje i artykuły: https://katowicedzis.pl/
Regularnie tu zaglądaj – nie wszystko publikujemy na Facebooku.
Dla facebookowiczów utworzyliśmy grupę: https://www.facebook.com/groups/GrupaKatowiceDzis
Jej członkom wyświetla się więcej naszych facebookowych postów.
Pamiętaj! Komplet naszych artykułów i informacji tylko na WWW.
***

Nasza nowa usługa. Ogłoszenia. Całkowicie bezpłatne – dla każdego.

***

Już za dwa tygodnie pociągi towarowe ruszą trasą Katowice-Tychy przez Kostuchnę. PLK zaplanowała przejazd tamtędy 20 pociągów towarowych dziennie.

Pierwsze pociągi zaczną jeździć zmodernizowanym szlakiem kolejowym już 15 grudnia. Oznaczać to będzie dodatkowe problemy na tej – już dziś – potwornie zatłoczonej ulicy.

Przypomnieć bowiem wszystkim należy, że jadąc tamtędy pociągi towarowe przecinać będą właśnie ul. Jankego. Kilkaset metrów od skrzyżowania z ul. Kolejową znajduje się przejazd kolejowy z rogatkami.

Na czas przejazdu powolnych przecież pociągów towarowych droga będzie zamykana. Stąd nasze wspomnienie sytuacji, jaka przez całe dziesięciolecia miała miejsce na ul. Armii Krajowej (jeszcze zanim zaczęła się ona tam tak nazywać).

Plany PKP doprowadzić mogą do załamania się systemu komunikacji nie tylko na tej jednej ulicy. Są tylko dwa wyjścia z sytuacji – przekonanie PKP do zmiany planów, bądź budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego na ul. Jankego.

Tu godzi się przypomnieć, że od dłuższego czasu PKP po macoszemu traktuje Katowice. Nieczynne przez kilka lat schody ruchome na najważniejszym dworcu kolejowym stolicy województwa śląskiego to tylko jeden z przykładów.

Innym przykładem jest odstąpienie od modernizacji tylnej części wspomnianego dworca PKP i pl. Oddziałów Młodzieży Powstańczej. Kolejnym – brak szybkiego połączenia z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice.

Fot. Wikimedia.