Nasz czytelnik stracił dostęp do swojego konta bankowego. Znalazł jednak prosty sposób na to, jak ten problem rozwiązać.

Nasz czytelnik stracił dostęp do swojego konta bankowego. Znalazł jednak prosty sposób na to, jak ten problem rozwiązać.

15 września 2019 Wyłączono przez administrator

Więcej – czytaj poniżej.

***
Wszystkie nasze informacje i artykuły: https://katowicedzis.pl/
Regularnie tu zaglądaj – nie wszystko publikujemy na Facebooku.
Dla facebookowiczów utworzyliśmy grupę: https://www.facebook.com/groups/GrupaKatowiceDzis
Jej członkom wyświetla się więcej naszych facebookowych postów.
Pamiętaj! Komplet naszych artykułów i informacji tylko na WWW.
***

Nasza nowa usługa. Ogłoszenia. Całkowicie bezpłatne – dla każdego.

***

Wchodzą właśnie w życie nowe regulacje zobowiązujące banki do lepszego zabezpieczenia naszych pieniędzy. Wynikają z coraz częstszych przypadków wykradania środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.

Przy logowaniu się do strony swojego rachunku banki mogą domagać się podania nie tylko hasła, lecz również kodu przesłanego SMS-em. I tak stało się w przypadku naszego czytelnika.

Czytelnik wpisywał kod przesłany mu na telefon komórkowy, lecz witryna internetowa banku stale mu odpowiadała „błąd logowania”. W ten sposób stracił dostęp do swojego rachunku.

Przyczyna była banalna. Okazało się, że przeglądarka internetowa „pamiętała” inną metodę logowania.

Wystarczyło na komputerze wpisać polecenie „Ctrl R”, by strona banku została „odświeżona” i zadziałała prawidłowo. Nasz czytelnik przypuszcza, że ten sam problem może mieć wielu z nas. Dlatego prosił nas o przekazanie, jak można sobie poradzić. Skrót działa na różnych przeglądarkach.

Sprawdziliśmy, jak wczoraj i dziś działają systemy bankowości internetowej niektórych banków.

Pekao i ING rzeczywiście wczoraj żądały wpisania kodu przesłanego SMS. PKO się tego nie domagał.

Przy kolejnym logowaniu żaden ze wspomnianych banków nie przesłał kodu na komórkę. ING informuje, że może tak być, lecz tylko od czasu do czasu. Pekao podaje, że ta forma dodatkowego zabezpieczenia jest stosowana raz na 90 dni.

Dziś jeszcze i w dniu jutrzejszym w kilkunastu bankach mogą pojawić się problemy z dostępem do pieniędzy – w tym z wypłatami z bankomatów i płatnościami kartą, o czym pisaliśmy osobno: KLIKNIJ

Fot. Pixabay.