Nowe – rewolucyjne – zasady parkowania w Katowicach. To są trudne decyzje, ale władze miasta tłumaczą, że inaczej się nie da.

Nowe – rewolucyjne – zasady parkowania w Katowicach. To są trudne decyzje, ale władze miasta tłumaczą, że inaczej się nie da.

23 lipca 2019 Wyłączono przez administrator

***
Wszystkie nasze informacje i artykuły: https://katowicedzis.pl/
Regularnie tu zaglądaj – nie wszystko publikujemy na Facebooku.
Dla facebookowiczów utworzyliśmy grupę: https://www.facebook.com/groups/GrupaKatowiceDzis
Jej członkom wyświetla się więcej naszych facebookowych postów.
Pamiętaj! Komplet naszych artykułów i informacji tylko na WWW.
***

Władze miasta wprowadzają zmiany w polityce parkingowej. Najpierw podjęta zostanie uchwała dotycząca strefy płatnego parkowania.

Dzisiaj projekt uchwały pojawił się na Platformie Konsultacji Społecznych, gdzie organizacje pożytku publicznego w ciągu najbliższych dwóch tygodni mogą przekazywać swojego uwagi.

Następnie pochylą się nad nim radni w komisjach. Najprawdopodobniej we wrześniu projekt trafi pod na sesję rady miasta.

Do Katowic w ciągu doby wjeżdża średnio 123 tys. pojazdów z rejestracjami miast ościennych. Dlatego miasto zaczęło budowę centrów przesiadkowych. Mają one zachęcić do wjazdu do centrum miasta komunikacją miejską.

W Zawodziu czy też Brynowie powstaje po kilkaset miejsc parkingowych, tak by kierowcy nie musieli ich szukać w centrum. Na podstawie biletu na tramwaj lub autobus będą mogli zaparkować bezpłatnie.

– Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy zawsze może zrezygnować z podróży samochodem – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – W centrum naszego miasta działają urzędy, przychodnie… Dlatego też zmiany w zakresie strefy parkowania mają pomóc wymusić rotację pojazdów.

Jednocześnie (zgodnie z przedwyborczą obietnicą prezydenta) trwają prace nad Kartą Mieszkańca. Jej głównym celem jest premiowanie osób, które są zameldowane w Katowicach i właśnie tutaj odprowadzają podatki.

Karta będzie zapewniała m.in. tańsze parkowanie.

– Droższy parking dla osób spoza Katowic, wraz z powstającymi centrami przesiadkowymi, ma stanowić element polityki transportowej ukierunkowanej na zachęcanie naszych gości do podróżowania do Katowic komunikacją publiczną ? dodaje prezydent.

Strefa płatnego parkowania zostanie podzielona na dwie podstrefy: ?Śródmieście? i ?Ceglana-Wita Stwosza?. W pierwszej strefie opłaty pozostają bez zmian. Trwają badania i analizy dotyczące wprowadzenia specjalnych ulg dla mieszkańców podstrefy i wysokości opłat dla obywateli miasta.

W nowej podstrefie ?Ceglana-Wita Stwosza? proponuje się następujące opłaty:

za postój do godziny 3 zł,
za drugą rozpoczętą godzinę postoju 3,60 zł,
za trzecią ? 3,90 zł,
za każdą kolejną 3 zł.

W rejonie podstrefy powstało 308 miejsc parkingowych. Wprowadzenie w tym obszarze płatnego parkowania ma na celu wymuszenie rotacji pojazdów, by ułatwić znalezienie miejsca osobom odwiedzającym pobliskie szpitale i lokale usługowe.

Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w Katowicach mogą starać się o odrębną Kartę Przedsiębiorcy. Cena za jej wydanie zmienia się ze 180 zł na 250 zł. Zmniejsza się jednocześnie liczba pojazdów, które musi posiadać podmiot oferujący usługi car-sharingu z 50 do 30 samochodów.

Źródło i fot.: BP UM Katowice.