Przygotowania do uruchomienia sieci wypożyczalni elektrycznego Roweru Metropolitalnego natrafiły na nieprzewidzianą przeszkodę.

Przygotowania do uruchomienia sieci wypożyczalni elektrycznego Roweru Metropolitalnego natrafiły na nieprzewidzianą przeszkodę.

21 grudnia 2019 Wyłączono przez administrator

Więcej – czytaj poniżej.

***
Wszystkie nasze informacje i artykuły: https://katowicedzis.pl/
Regularnie tu zaglądaj – nie wszystko publikujemy na Facebooku.
Dla facebookowiczów utworzyliśmy grupę: https://www.facebook.com/groups/GrupaKatowiceDzis
Jej członkom wyświetla się więcej naszych facebookowych postów.
Pamiętaj! Komplet naszych artykułów i informacji tylko na WWW.
***

Nasza nowa usługa. Ogłoszenia. Całkowicie bezpłatne – dla każdego.

***

Urząd Metropolitalny (GZM) na wiosnę rozpoczął poszukiwania wykonawcy koncepcji Roweru Metropolitalnego. Poszukiwania zakończyły się porażką.

W listopadzie zdecydowano ostatecznie o unieważnieniu postępowania, ciągnącego się od kwietnia. Żaden z oferentów nie spełnił wymogów formalnych.

Rower Metropolitalny ma być jedną z największych wypożyczalni rowerów miejskich w Europie. Według wstępnych szacunków mogłoby go utworzyć nawet 10 tysięcy jednośladów.

To oznacza, że system ten byłby co najmniej dwukrotnie większy od największego systemu wypożyczalni tego typu, który dotychczas funkcjonował w Polsce, czyli Roweru Mevo. Działał on w Trójmieście.

Pod koniec października władze miast Pomorza, które w projekt się zaangażowały, zdecydowały o zawieszeniu systemu. Powód? Operator nie był w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania systemu poprzez m.in. sprawne ładowanie baterii oraz dostarczenie kolejnej transzy rowerów.

Tamte doświadczenia sprawiły, że Urząd Metropolitalny GZM zamierza ponownie przeanalizować wstępne założenia projektu. Chodzi nie tylko o to czy kupić rowery, czy je dzierżawić, ale również o to, w jaki sposób usprawnić system ładowania baterii.

Jedną z możliwości jest na przykład stworzenie sieci automatów, skąd będzie można je wypożyczać lub usługi długoterminowego wydzierżawiania baterii użytkownikom, którzy samodzielnie zadbaliby o jej naładowanie.

Jeśli teraz wszystko pójdzie zgodnie z planem, to koncepcja powinna być gotowa w połowie przyszłego roku. Metropolia chce, by system funkcjonował od 2021 roku.

Na zdjęciu: czy metropolitalny rower elektryczny bedzie wyglądał podobnie? Źródło: GZM. Fot. Jim.henderson/Wikimedia.