Jak traktują klientów? Tajna kontrola w sklepach sieci: Komputronik, Media Markt, Mediaexpert, Neonet, RTV Euro AGD. Udawano kupujących.
18 kwietnia 2019
Tę akcję przeprowadził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Sprawdzano informacje, które sprzedawcy przekazują podczas zakupu telefonu, komputera, telewizora.
36 pracowników UOKiK odwiedziło 16 największych sklepów z elektroniką. UOKiK chciał zweryfikować, czy i jak sprzedawcy informują o prawie do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi i czy odróżniają ją od gwarancji.
Przykładowo ? tajemniczy klienci sprawdzali, czy sklepy odmawiały przyjęcia reklamacji i odsyłały klienta do producenta, albo czy uzależniały jej przyjęcie od tego, czy ktoś miał paragon.
Badano też kwestie związane z tzw. dodatkowym ubezpieczeniem sprzętu. Sklepy oferują tzw. ?przedłużoną gwarancję?, która z gwarancją ma niewiele wspólnego, a w rzeczywistości jest to dodatkowo płatne ubezpieczenie.
Często w jego warunkach znajduje się wiele wyjątków, które powodują, że nie zapewniają pełnej ochrony sprzętu, pomimo wcześniejszych zapewnień sprzedawcy. Dlatego pracownicy urzędu chcieli sprawdzić, jak obsługa o tym informowała oraz czy nie wymagała zakupu takiej usługi.
Na liście badanych sklepów znalazł się m.in. Media Markt przy ul. Katowickiej w Chorzowie. Szczegółowe efekty akcji dopiero poznamy. Dobrze jednak, że ktoś sprawdza, jak sieci odnoszą się do swoich klientów. Przeciętny konsument zawsze jest na znacznie gorszej pozycji w sporze z międzynarodowym gigantem.
Źródło: UOKiK. Fot. Wikimedia.
***
Niektóre wcześniejsze publikacje – niżej.
Inne informacje i artykuły: https://katowicedzis.pl/
Dla facebookowiczów utworzyliśmy grupę: https://www.facebook.com/groups/GrupaKatowiceDzis
Jej członkom wyświetlają się wszystkie nasze facebookowe posty.
***