Jeden peron otwarty, inny peron zamknięty.

Jeden peron otwarty, inny peron zamknięty.

6 lipca 2025 Wyłączono przez administrator

Kolejny etap wielkiej przebudowy szlaków kolejowych w Katowicach i aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej.

***

 

Peron nr 1 już działa, peron nr 2 zamknięty

 

W sercu aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej oddano do użytku kolejny element modernizowanej infrastruktury kolejowej. Od teraz podróżni mogą korzystać z przebudowanego peronu nr 1 na stacji Katowice. Nowy peron obsługuje pociągi regionalne jadące w stronę Krakowa i Oświęcimia, a także te dalekobieżne, kursujące od strony Sosnowca. Tym samym zakończono jeden z etapów modernizacji stacji, która trwa od wielu miesięcy.

 

Nowoczesność, dostępność i bezpieczeństwo

 

Nowy peron został dostosowany do potrzeb wszystkich pasażerów – również osób niepełnosprawnych. Działa dotychczasowa platforma przyschodowa, a środkowy tunel wyposażono w schody ruchome. Nawierzchnia została wykonana z materiałów z wypukłą fakturą, co ułatwia poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym.

 

Na peronie sukcesywnie montowane są ławki i specjalne poręcze do odpoczynku na stojąco. Trwa również budowa dwóch wind – w tym jednej przystosowanej do przewozu rowerów.

 

Peron nr 2 wyłączony z użytku. Utrudnienia potrwają

 

Otwarcie nowego peronu oznacza jednocześnie kolejne utrudnienia – zamknięcie peronu nr 2, który również przejdzie gruntowną przebudowę. To kontynuacja zakrojonej na szeroką skalę modernizacji stacji Katowice, która obejmuje wymianę torów, przebudowę peronów, urządzeń sterowania ruchem oraz poprawę komfortu obsługi pasażerów.

 

Modernizacja infrastruktury kolejowej w centrum Katowic wpływa na całą aglomerację. Oprócz ograniczeń w ruchu pociągów, w wielu miejscach zamknięte zostały wiadukty – zarówno kolejowe, jak i drogowe (na przykład pomiedzy Ligotą a ul. Bocheńskiego – co powoduje konieczność wyznaczania objazdów i prowadzi do poważnych komplikacji.

 

Wielka przebudowa trwa. Sprawdź rozkłady i planuj z wyprzedzeniem

 

W związku z prowadzonymi pracami, pasażerowie powinni na bieżąco sprawdzać rozkłady jazdy i planować podróże z odpowiednim wyprzedzeniem. Prace modernizacyjne prowadzone są etapami, a zmiany peronów, zamknięcia torów i przesunięcia godzin kursów są częste i nieraz wprowadzane z krótkim wyprzedzeniem.

 

To już kolejny etap wielkiej kolejowej rewolucji w centrum Katowic, która choć uciążliwa, ma poprawić jakość i niezawodność transportu kolejowego w całej aglomeracji.

 

 

***

Zapraszamy was na stronę iboma.media. Tylko ciekawe i ważne treści.

*** *** *** 

Ważny temat:

Która kopalnia będzie fedrować najdłużej?

Warto przeczytać

*** *** ***

KOMENTARZE: TYLKO FACEBOOK.

Masz problem, widzisz problem, masz ważną informację? Daj nam znać:

[email protected] lub przez „Wyślij Wiadomość” na Facebooku Katowice Dziś.

***

Redaktor naczelny Katowice Dziś Mateusz Cieślak. 

***