Tu jest centrum rowerowej rewolucji.
10 stycznia 2025Budowa kolejnych velostrad łączących miasta regionu od Katowic, poprzez Sosnowiec czy do Tychów, Piekar Śląskich, Gliwic. Śląsk i Zagłębie centrum rowerowej rewolucji.
***
Katowice i cała Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) stają się ogólnopolskimi liderami w budowie nowoczesnych tras rowerowych, które łączą najważniejsze miasta regionu. I chodzi nie tylko o zwykłe drogi rowerowe, lecz również o “rowerostrady”.
Velostrady – czyli wysokiej jakości drogi rowerowe – mają nie tylko poprawić komfort codziennego przemieszczania się na rowerze, ale także przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin i rozładowania ruchu samochodowego. Władze Katowic z dumą chwalą się już istniejącym odcinkiem velostrady prowadzącej do Mysłowic, a portal „Katowice Dziś” regularnie informuje o postępach w realizacji tego projektu.
W 2025 roku GZM planuje przeznaczyć niemal 50 milionów złotych na kolejne etapy budowy Metropolitalnej Sieci Tras Rowerowych. Te środki pozwolą gminom na wykup nieruchomości, opracowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie robót budowlanych. Kluczowe inwestycje obejmą kontynuację velostrady nr 6 z Katowic do Mysłowic, a także prace nad trasami rowerowymi w Tychach (velostrada nr 3), Świętochłowicach (velostrada nr 4) oraz na terenie Zagłębia Dąbrowskiego (velostrada nr 7).
Velostrada nr 7, biegnąca przez Sosnowiec, Czeladź, Będzin i Dąbrowę Górniczą, będzie szczególnie ważnym elementem sieci, zapewniającym łączność między Katowicami a miastami Zagłębia. Z Katowic rowerzyści dotrą także do Piekar Śląskich (velostrada nr 2) oraz Gliwic (velostrada nr 4). To dowód na to, że projekt Metropolitalnej Sieci Tras Rowerowych ma wymiar całej aglomeracji, łącząc kluczowe miasta i podnosząc jakość transportu w regionie.
Na 2025 rok zaplanowano zakończenie prac nad koncepcją techniczną velostrady nr 3 z Katowic do Tychów. Z kolei dla tras do Piekar Śląskich i Gliwic ogłoszone zostaną przetargi na opracowanie koncepcji. To kroki, które przybliżają region do osiągnięcia celu – stworzenia spójnej i nowoczesnej sieci transportu rowerowego.
Wszystkie te inwestycje pokazują, że rower staje się coraz ważniejszym środkiem transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Dzięki velostradom mieszkańcy zyskają wygodne i ekologiczne alternatywy dla samochodów, co wpływa na poprawę jakości życia w całym regionie.
***
Zapraszamy was na stronę iboma.media. Tylko ciekawe i ważne treści.
***
Ważny temat:
***
KOMENTARZE: TYLKO FACEBOOK.
Masz problem, widzisz problem, masz ważną informację? Daj nam znać:
[email protected] lub przez „Wyślij Wiadomość” na Facebooku Katowice Dziś.
***
Redaktor naczelny Katowice Dziś Mateusz Cieślak.
***
Fot. M. GZM.