
Kolejne utrudnienia w Katowicach.
27 października 2024Już za kilka dni nie będzie można przejechać ul. Załęską ze względu na przebudowę wiaduktu kolejowego.
***
Mieszkańcy Katowic i okolic muszą przygotować się na jeszcze większe problemy komunikacyjne. 4 listopada PKP rozpocznie przebudowę wiaduktu nad ul. Załęską, co oznacza całkowite zamknięcie przejazdu zarówno dla samochodów, jak i na pewien czas przejście dla pieszych.
Przebudowa tej kluczowej arterii, stanowiącej jeden z głównych dojazdów do autostrady A4 i Drogowej Trasy Średnicowej, wywoła poważne komplikacje dla tysięcy osób podróżujących z południa lub na południe Katowic, a także do Rudy Śląskiej czy Mikołowa.
Wiadukt na ul. Załęskiej to niejedyny punkt w mieście, gdzie ruch jest ograniczony z powodu prac budowlanych. Wcześniej zamknięto przejazdy pod wiaduktem przy dworcu w Ligocie oraz pod wiaduktem kolejowym na ul. Mikołowskiej w centrum Katowic. A także w kilku innych miejscach.
Teraz sytuacja może się dodatkowo skomplikować, zwłaszcza że ul. Załęska od ronda na Starej Ligocie będzie ulicą ślepą. By dojechać do ul. Bocheńskiego kierowcy będą zmuszeni korzystać z objazdu ul. Ligocką i Zgody, co jeszcze bardziej obciąży lokalne drogi.
Objazd dla samochodów osobowych i komunikacji miejskiej poprowadzony zostanie przez najbliższy przejezdny wiadukt – ul. Ligockiej.
Najbliższe miesiące i lata zapowiadają się jako szczególnie trudne. Efektem prac budowlanych będzie znaczna poprawa jakości transportu publicznego w regionie. Po zakończeniu przebudowy przez Aglomerację Katowicką mają przebiegać dwa całkiem nowe i osobne tory, przeznaczone wyłącznie dla kolei regionalnej. Dzięki temu lokalne połączenia nie będą już kolidowały z połączeniami dalekobieżnymi.
***
Zapraszamy was na stronę iboma.media. Tylko ciekawe i ważne treści.
***
Ważny temat:
***
KOMENTARZE: TYLKO FACEBOOK.
Masz problem, widzisz problem, masz ważną informację? Daj nam znać:
[email protected] lub przez „Wyślij Wiadomość” na Facebooku Katowice Dziś.
***
Redaktor naczelny Katowice Dziś Mateusz Cieślak.
***
Fot. PKP PLK