Problemy klientów ING Banku Śląskiego.
29 maja 2023Ze względu na wyciek danych bank zablokował karty części klientów – dla ich bezpieczeństwa. W kolejnym komunikacie poinformowano o innych problemach.
***
To poważna sprawa, a w czasach powszechnych przestępstw polegających na kradzieży pieniędzy przez internet, decyzję ING Banku Śląskiego należy przyjąć ze zrozumieniem.
Zablokowane zostały karty płatnicze (czasowo) tych klientów, których dane mogły znaleźć się w niepowołanych rękach. Jednocześnie poinformowano, że do wycieku nie doszło w samym banku, lecz u jednego z jego operatorów.
Bank uspokaja tych klientów, którzy nie mogą wypłacić pieniędzy w bankomacie, lub ich płatności są odrzucane w internecie. To utrudnienia tymczasowe:
„Jeśli przy próbie płatności kartą na terminalu płatniczym, w internecie lub użyciu jej w bankomacie została ona odrzucona, możliwe że jesteś jedną z osób, które musieliśmy dodatkowo zabezpieczyć przed utratą pieniędzy”.
Cały komunikat na ten temat poniżej. W kolejnym komunikacie ING Bank Śląski powiadomił o innych utrudnieniach, tym razem związanych z realizacją niektórych transakcji w bankowym Kantorze. Ten komunikat również przytaczamy poniżej.
***
Tych 200 tys. ludzi naprawdę nie musiało umrzeć.
Poruszający film o pandemii – link do strony z filmem: Pandemia Czas Próby (do obejrzenia na komputerze i na niektórych komórkach; zwróć uwagę na to, by zacząć od części pierwszej).
Jeśli masz problem na komórce a chcesz go na niej obejrzeć – w przeglądarce telefonu po prostu wpisz iboma.media
***
KOMENTARZE: TYLKO FACEBOOK.
Masz problem, widzisz problem, masz ważną informację? Daj nam znać:
[email protected] lub przez „Wyślij Wiadomość” na Facebooku Katowice Dziś.
***
Poszukujemy współpracowników. Skontaktuj się mailowo lub przez Fb.
***
Redaktor naczelny Katowice Dziś Mateusz Cieślak.
***
Komunikat 1:
Jeśli przy próbie płatności kartą na terminalu płatniczym, w internecie lub użyciu jej w bankomacie została ona odrzucona, możliwe że jesteś jedną z osób, które musieliśmy dodatkowo zabezpieczyć przed utratą pieniędzy.
W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób. Problem dotyczy niewielkiej części naszych klientów. Jeśli jednak jesteś jednym z nich, prawdopodobnie otrzymałeś od nas wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.
Nie musisz się niepokoić. Wszystko mamy pod kontrolą, Twoje pieniądze i dane są bezpieczne. Przeczytaj, jak szybko odzyskać możliwość płacenia kartą.
Po pierwsze: nie panikuj, z uwagi na ilość dzwoniących trudno teraz o połączenie z naszą infolinią.
Po drugie: skorzystaj ze swojej aplikacji mobilnej Moje ING, by zastrzec problematyczną kartę. Jest już bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz możesz od ręki zamówić nową.
Po trzecie: zamów przez aplikację nową kartę. Zrobisz to w kilku prostych krokach, wybierając ją z Oferty. Jest to całkowicie bezpłatne.
Po czwarte: Twoja karta jest w drodze do Ciebie, ale od razu możesz użyć jej do płatności zbliżeniowych telefonem. Zobacz, jak to zrobić.
Jeśli jesteś jedną z osób, której kartę musieliśmy zablokować, przepraszamy Cię za tę niedogodność. Wiemy, jak irytujące jest gdy nie można korzystać ze swoich pieniędzy.
Wycieki danych są częścią współczesnego, cyfrowego świata. Naszym zadaniem jest stać na straży Twojego bezpieczeństwa, prywatności i pieniędzy. Staramy się to robić najlepiej jak potrafimy.
Komunikat 2:
Chwilowe problemy z realizacją niektórych transakcji w Kantorze
29 maj 2023
Obecnie nasz Kantor w Moim ING nie realizuje niektórych zleceń wymiany walut. Jeśli korzystasz z konta z wyznaczonym pełnomocnictwem lub masz pełnomocnictwo do konta w ING, możesz zobaczyć komunikat o odmowie realizacji transakcji.
Co możesz zrobić?
zaczekaj z wymianą walut, jeśli nie jest pilna
skorzystaj z przelewu walutowego, jeśli potrzebujesz pilnie wymienić waluty. Zapoznaj się z kursem waluty, jaki podamy na formatce przelewu.
Pracujemy nad przywróceniem prawidłowego działania Kantoru.
Przepraszamy za utrudnienia.