Przełomowa inwestycja dla wielkiego obszaru naszego województwa.

Przełomowa inwestycja dla wielkiego obszaru naszego województwa.

14 listopada 2022 Wyłącz przez administrator

Z Katowic będą jeździły pociągi do Jastrzębia-Zdroju przez Żory i kilka innych miejscowości, do których dziś nie da się dojechać koleją.

***

Codziennie, nie istniejącą dziś trasą, będzie kursowało 12 par pociągów. Na szlaku powstanie 10 nowych punktów obsługi podróżnych.

Linia będzie mierzyła 35 kilometrów. Przejazd w jedną stronę zajmie nieco ponad godzinę.

Prace obejmą budowę nowych torów oraz odbudowę części linii 159 na terenie Jastrzębia-Zdroju, rewitalizację istniejącego fragmentu linii kolejowej 159 pomiędzy Jastrzębiem-Zdrojem i Żorami oraz odbudowę fragmentu linii 159 pomiędzy Żorami i Orzeszem.

Początek prac już w przyszłym roku. Pierwszy pociąg do Jastrzębia-Zdroju z Katowic ma wyruszyć w 2028 r.

Pociągi zatrzymywać się będą m.in. w Orzeszu, Czerwionce-Leszczynach i Pawłowicach.

Wszystko to oczywiście stanie się wyłącznie jeśli Polska pozostanie w Unii Europejskiej. Te inwestycja jest możliwa (podobnie jak wszystkie pozostałe drogowe inwestycje infrastrukturalne) dzięki środkom przekazywanym przez Unię Europejską.

***

Tych 200 tys. ludzi naprawdę nie musiało umrzeć.

Poruszający film o pandemii – link do strony z filmem: Pandemia Czas Próby (do obejrzenia na komputerze i na niektórych komórkach; zwróć uwagę na to, by zacząć od części pierwszej).

Jeśli masz problem na komórce a chcesz go na niej obejrzeć – w przeglądarce telefonu po prostu wpisz iboma.media
***
KOMENTARZE: TYLKO FACEBOOK.

Masz problem, widzisz problem, masz ważną informację? Daj nam znać:

poczta@katowicedzis.pl lub przez „Wyślij Wiadomość” na Facebooku Katowice Dziś.

***

Tych, którzy jeszcze nie widzieli, zachęcamy do obejrzenia filmu dokumentalnego „Wymazy spod płota. Pandemia, wielkie pieniądze, śmierć” (baner z linkiem do filmu przy tekście).

***

Poszukujemy współpracowników. Skontaktuj się mailowo lub przez Fb.

***

Redaktor naczelny Katowice Dziś Mateusz Cieślak.

***

Fot. Patryk Farana, Koleje Śląskie.