Biedronka ukarana za podejrzane praktyki. Teraz musi rozdać bezpłatne bony dziesiątkom tysięcy klientów.
28 marca 2019Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał firmę Jeronimo Martins (właściciela marketów Biedronka) za podejrzane praktyki. Uznał on bowiem, że pracownicy Biedronek mogli wprowadzać w błąd klientów, którzy reklamowali zakupione w sklepach towary.
UOKiK ustalił m.in. że pracownicy Biedronek nie potwierdzali klientom przyjęcia ustnego zgłoszenia wad towaru i uniemożliwiali zgłoszenie wad na piśmie. Twierdzili, że możliwe jest jedynie zgłoszenie w formie elektronicznej. Mogli również wprowadzać w błąd klientów co do uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi za wady zakupionego towaru.
Biedronka ma przeprowadzić dla klientów szkolenie w formie internetowego quizu. Pierwsze 35 tys. osób, które odpowiedzą na pytania zawarte w quizie, otrzyma bony rabatowe o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach. Bony będą wydawane niezależnie od tego czy odpowiedzi były prawidłowe, czy nie.
Co ciekawe decyzję swoją prezes UOKiK wydał 31 grudnia, ale poinformowano o niej dopiero kilkanaście godzin temu. Decyzję prezesa UOKiK linkujemy poniżej. O terminie przeprowadzenia konkursu Biedronka poinformuje w osobnym komunikacie.
***
Fot. Bartłomiej Mysłek/BP UM Katowice.