Sprawniej na dwóch kółkach

18 marca 2018 0 przez administrator

Mamy listę tras rowerowych które powstaną w tym roku (w tekście). Plany inwestycyjne robią spore wrażenie.

Władze naszego miasta informują o „rowerowych” planach i podsumowują to, co dotychczas zrobiono.

Wśród inwestycji, które zostaną zrealizowane w tym roku, do najważniejszych należy zaliczyć realizację drogi rowerowej o długości 1,2 km wzdłuż ulicy Jankego w Piotrowicach – na odcinku od ulicy Policyjnej do ulicy Bolesława Prusa za prawie 1,4 mln. zł. W tym miejscu droga rowerowa wcześniej była dwukierunkowa i zmiana podyktowana jest przede wszystkim bezpieczeństwem rowerzystów przy przejeździe przez skrzyżowania.

Powstanie nowe połączenie wzdłuż ulicy Tadeusza Boya Żeleńskiego na 600-metrowym odcinku od ul. Migdałowców na południe do połączenia z trasą rowerową nr 1 przy skrzyżowaniu z ul. Jaronia za ok. 700 tys. zł. Powstaną także połączenia rowerowe z nowymi szlakami.

Planowane jest m.in. wykonanie łącznika ul. Medyków z Centrum Przesiadkowym Ligota o długości 1,2 km za 0,5 mln. zł oraz przejazdu rowerowego na ulicy Kościuszki w rejonie nowo budowanego basenu z halą sportową. Na wspomniane cele w tym roku przeznaczono blisko 8 mln. złotych oraz 1,2 mln. zł na realizację sieci wypożyczalni rowerów miejskich.

W 2017 roku w Katowicach zrealizowano kilkanaście przedsięwzięć, które pozwoliły poszerzyć infrastrukturę rowerową o ponad 7 km ścieżek rowerowych. Opracowano także 20 projektów i koncepcji na ponad 33 km nowych połączeń rowerowych, które będą realizowane w najbliższych latach. Z kolei Zakład Zieleni Miejskiej wraz z Miejskim Zarządem Ulic i Mostów odnowił trzy trasy – nr 3, 101 i 153.

Do najważniejszych projektów zrealizowanych w minionym roku należy zaliczyć zakończenie połączenia drogą rowerową osiedla Witosa z centrum miasta. Ścieżka ta połączyła istniejącą trasę biegnącą przy ulicy Chorzowskiej z osiedlem Witosa wzdłuż ulic: Bocheńskiego, Pukowca, Kolońskiej i Rataja. Powstała ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Stęślickiego, na odcinku od ulicy Chorzowskiej do ulicy Misjonarzy Oblatów, o długości blisko 1 km. Ponad kilometrowy łącznik istniejących dróg rowerowych powstał także na Zawodziu, w rejonie ulicy Bohaterów Monte Casino. Natomiast w śródmieściu zrealizowano ważne połączenia w rejonie ulic Kościuszki, Poniatowskiego i Curie-Skłodowskiej. Lista przedsięwzięć i cd. tekstu poniżej.

***
Jeśli uznasz, że warto, daj lajka w zamian za tę publikację i udostępnij ją innym. Dziękujemy. Wchodź bezpośrednio na naszą www. Niczego nie przeoczysz. 

***

Podsumowując. Plany na ten rok to koncepcje, projekty i wykonawstwo w sumie 33 odcinków i całych szlaków rowerowych. Bedą miały długość od kilkuset mterów do 2,4 km. To, co będzie budowane w tym roku:

Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z oświetleniem wzdłuż ul. Witosa do ul. Rataja w ramach zadania inwestycyjnego Przygotowanie terenu pod budownictwo mieszkaniowe przy ul. Sławka ? etap II; ok. 115 m.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych ? Węzeł Ligota; ok. 104 m + wiata rowerowa.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych ? Węzeł Zawodzie; ok. 453 m + wiata rowerowa.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych ? Węzeł Brynów; ok. 600 m.

DK etap I; ok. 630 m DDR oraz ok. 300 m ciagu pieszo-rowerowego.

Połączenie infrastruktury rowerowej na ul. Medyków z węzłem przesiadkowym Ligota; 1200 m.

Połączenie węzłów Ligota i Brynów; 850 m.

Połączenie infrastruktury rowerowej na ul. Rataja z trasą rowerową 103; 600 m.

Połączenie infrastruktury w biegu ul. Bohaterów Monte Cassino z Bulwarami Rawy; 150 m.

Połączenie na północ od Ronda Obrąbalskiego – przy ul. Pijarskiej do Ronda Generała Rostworowskiego ? przy ul. Bażantów; 450 m.

Połączenie wzdłuż ul. Szarych Szeregów na odcinku od skrzyżowania z ul. Tadeusza Boya Żeleńskiego na wschód do ulicy Zabłockiego; 300 m.

Połączenie wzdłuż ulicy Tadeusza Boya Żeleńskiego na odcinku od ul Migdałowców na południe do połączenia z trasą rowerową; 600 m.

Ul. Jankego na odcinku od ul. Policyjnej do ul. Prusa; 1200 m.

Ul. Kościuszki budowa sygnalizacji w rejonie nowo budowanego basenu – przejazd dla rowerów.

Budowa ronda na skrzyzówaniu ul. Magazynowa ? Bagienna; 350 m.

Połączenie infrastruktury rowerowej na ul. Medyków z węzłem przesiadkowym Ligota; 1200 m.

Połączenie infrastruktury rowerowej na ul. Rataja z trasą rowerową 103; 600 m.

Ponadto wykonana zostanie inwentaryzacja tras rowerowych nr 2, 5, 103, 110, 121, 122. Remont po wykonaniu inwentaryzacji. MZUIM Katowice wystapi o niezbędne środki na realizację prac.
Łączna długość tras przewidzianych do remontu to 43,3 km.

Uwaga: w tekście nie piszemy o rozbudowie systemu roweru miejskiego. Temu poświęciliśmy odrębną publikację. 

Źródło i fot. UM Katowice.