Nie przeszkadzać!

18 lutego 2018 0 przez administrator

Czy w tej poradni pacjenci są kłopotliwym dodatkiem do ciężkiej i odpowiedzialnej pracy lekarzy? Pacjenci uważają, że tak i podają przykłady.

Nie przeszkadzać! Do tego sprowadza się nasz apel do chorych, którzy zarazem są klientami i pacjentami poradni Lux Med przy ul. Bogucickiej. Ażeby nie być gołosłownymi przytaczamy spostrzeżenia naszej czytelniczki:

„Nie wiem, czy was temat zainteresuje, ale wkurzyłam się na to co dzieje w mojej przychodni. Zacznę od początku. Przez ostatnie trzy dni próbowałam dostać się do lekarza rodzinnego.
Dodzwonić się do tej przychodni graniczy z cudem. Jak w końcu się dodzwoniłam we wtorek o godz. 10, nie było już miejsc.

Rejestratorka powiedziała mi, że na dziś i na jutro wszystko jest porezerwowane, mogę spróbować jutro po 8 rano zadzwonić, może uda się dopisać do listy.

Nazajutrz od rana znowu telefoniada i albo zajęte, albo nikt nie odbiera. Po 30 minutach dodzwoniłam się. Pani stwierdziła, że mogę spróbować przyjść ok. 18, może jakiś lekarz mnie przyjmie.

Absurdem tej sytuacji jest też to, że nie można zapisywać się z wyprzedzeniem do lekarza, ale najbliższe dwa dni są porezerwowane. Taka sama sytuacja miała miejsce w zeszłym tygodniu, gdy moja mama próbowała dostać się do lekarza. O 9 rano nie było już miejsc na najbliższe dwa dni.

Nawet jak się tam pójdzie to i tak się nic nie uzyska. Poradnia o której mowa to Lux Med na Bogucickiej w Kato. Jest ona na wpół prywatna, ale lekarze rodzinni i paru specjalistów jest z NFZ.

Jestem wkurzona tą całą sytuacją, bo tyle się mówi o opiece zdrowotnej, o tym by jak dzieje się coś nie tak z naszym organizmem, to iść do lekarza a nie leczyć się samemu.

Z tą przychodnią już kiedyś też były podobne cyrki, a potem to się uspokoiło. Jeszcze w listopadzie zeszłego roku, swobodnie można było się dostać do lekarza. Mamy luty i znowu problemy”.

Tyle nasza czytelniczka. Potwierdzamy, że dodzwonić się tam nie można. Najlepsze, że nie udało nam się dodzwonić nie tylko do tej konkretnej poradni, na rejestrację i infolinię, lecz również do dyrektorki poradni, a także do rezydujących w Warszawie rzecznika prasowego spółki i specjalistki ds. komunikacji. Odbębniliśmy z nimi zabawę w głuchy telefon.

Na szczęście jest jeszcze internet.

Bogusława Cieślak w imieniu „Katowice Dziś” wysłała do Lux Medu pytania:

Szanowni Państwo. Usiłowałam dodzwonić się na nr 32 609 71 00 poradni przy ul. Bogucickiej w Katowicach. Niestety bez skutecznie. Podobnie też nie udało mi się dodzwonić na 725 261 675 oraz 22 450 46 22.

Kontaktuję się w sprawie przekazanej nam przez pacjentki wspomnianej poradni. Z opisu sytuacji wynika, że „dodzwonić się do tej przychodni graniczy z cudem” (potwierdzam), jak również:

„O 9 rano nie było już miejsc na najbliższe dwa dni. Nawet jak się tam pójdzie to i tak się nic nie uzyska”.

Ponadto:

„Absurdem tej sytuacji jest też to, że nie można zapisywać się z wyprzedzeniem do lekarza, ale najbliższe dwa dni są porezerwowane”.

Byłabym wdzięczna za odniesienie się do tej sytuacji i informację, jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy.

Z poważaniem
Bogusława Cieślak
„Katowice Dziś”

***
Wchodź bezpośrednio na
https://katowicedzis.pl/
Warto – znajdziesz więcej.