Reklama nie musi być nudna.

Bohater marki to maskotka reklamująca daną firmę czy też instytucję.
Poniżej przykład bohatera stworzonego na potrzeby regionu, który stał się narzędziem marketingowym dla miasta Chorzów. Nazwa Superhanys to skrót od SH - oznaczenie Chorzowa na rejestracjach samochodowych.

Scenariusze do komiksów z Superhanysem pisze znany śląski pisarz Marcin Melon. Autorem rysunków jest Jacek Zygmunt. 

W historie z "bohaterem marki" wplata się przekaz reklamowy, odpowiednie nagłośnienie wydarzenia czy też konkretną inicjatywę.

"Bohater marki" może być zwierzęciem, człowiekiem, rośliną, postacią abstrakcyjną, ożywionym przedmiotem, narzędziem czy nawet zjawiskiem atmosferycznym. Tu są tysiące możliwości.

Z takim bohaterem można potem budować kampanie reklamowe, przedstawiając go w przeróżnych przygodach i sytuacjach. Postać taka ma też szansę stać się ikoną popkultury i przejść do historii urzędu czy firmy. Poniżej dwie historyjki z Superhanysem w roli głównej.