Prezydent Katowic żąda przeprosin za "przekazywanie kłamliwych informacji dotyczących naszego miasta".

Towarzystwo ubezpieczeniowe Aviva na Facebooku zamieściło reklamę, na której widać nasz Spodek. Reklama została opatrzona podpisem: "wkrótce główną gwiazdą zarówno katowickiego Spodka, jak i całych Katowic będzie smog".

Reklama ta oburzyła prezydenta Marcina Krupę. W tej sprawie wystosował pismo do prezesa Avivy. Prezydent Krupa określa to stwierdzenie mianem "skandalicznego". Jest ono jego zdaniem "krzywdzące dla wszystkich mieszkańców naszego miasta i jednocześnie naruszające wizerunek Miasta Katowice".

"Katowice od lat walczą z nieprawdziwymi stereotypami dotyczącymi wizerunku miasta. W ostatnich latach, nakładem blisko trzech miliardów złotych, przebudowaliśmy strefę centralną miasta i wybudowaliśmy nową Strefę Kultury. W 2015 r. otrzymaliśmy tytuł Miasta Kreatywnego UNESCO w dziedzinie muzyki. Jesteśmy także trzecim najbardziej zielonym miastem w Polsce – lasy, parki, skwery i stawy zajmują ponad połowę powierzchni Katowic" - pisze prezydent.

W swoim piśmie Marcin Krupa podkreśla, że Katowice i inne miasta metropolii zdają sobie sprawę z problemu zanieczyszczonego powietrza. Informuje o działaniach podejmowanych przez miasto i wielkich pieniądzach, przeznaczanych na walkę o czyste powietrze.

Prezydent pisze m.in.:

"W ostatnich latach zainwestowaliśmy setki milionów złotych, by walczyć z niską emisją m.in. poprzez wymianę starych kotłów węglowych, montaż instalacji odnawialnych źródeł energii, termomodernizację, zakup nowych autobusów, kontrole straży miejskiej i edukację.

Mamy świadomość, że problemu nie można rozwiązać w przeciągu kilku lat – ale dzięki naszym działaniom powietrze w Katowicach ma dziś lepszą jakość niż dziesięć czy jeszcze pięć lat temu.

W ostatnich miesiącach zajęliśmy bardzo wysokie miejsca w rankingach miast ekologicznych, które publikowały ogólnopolskie czasopisma i dzienniki.

Nasze działania zostały także dostrzeżone w skali międzynarodowej - w grudniu tego roku to właśnie Katowice będą gospodarzem Szczytu Klimatycznego COP24.

W związku z powyższym informuję, że nie ma mojej zgody na uprawianie taniego PR kosztem Katowic. Nie ma także mojej zgody na przekazywanie kłamliwych informacji dotyczących naszego miasta".

Jeśli Aviva nie wycofa reklamy, nie wystosuje oficjalnego komunikatu z przeprosinami i sprostowaniem nieprawdziwych informacji, wówczas władze Katowic podejmą stosowne kroki prawne.

Kontrowersyjna reklama i całe pismo prezydenta Krupy w linku poniżej (treść pisma pod reklamą):
https://zapleczetematow.blogspot.com/2018/10/reklama-i-protest.html 

***
Wchodź bezpośrednio na naszą www. Niczego nie przeoczysz. Facebookowiczów zapraszamy do wchodzenia bezpośrednio na fanpage i do utworzonej przez nas grupy https://www.facebook.com/groups/GrupaKatowiceDzis - jej członkom wyświetlają się wszystkie nasze facebookowe posty. Jeśli uznasz, że warto, udostępnij tę publikację innym. Dziękujemy.